FORUM KS DRAMLJE Seznam forumov FORUM KS DRAMLJE
Vse o krajevni skupnosti Dramlje in njenih vaških skupnostih.





Kriteriji sofinanciranja krajevnih cest

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    FORUM KS DRAMLJE Seznam forumov -> PREDLOGI
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
PRIMOZ
Administrator foruma


Pridružen/-a: 24.03. 2008, 10:44
Prispevkov: 549
Kraj: Dramlje

 PrispevekObjavljeno: 29 Mar 2013 09:34    Naslov sporočila: Kriteriji sofinanciranja krajevnih cest Odgovori s citatom Back to top

Uradni kriteriji sofinanciranja modernizacij cest z strani KS Dramlje.

Do leta 2008 je bil kriterij opredeljen po tretjinah in sicer: za 100 m ceste - 1/3 KS in 2/3 uporabniki, povprečna cena 100 m ceste je takrat znašala 6 do 7 tisoč evrov. V navedenem letu so zaradi večje transparentnosti določili kriterij v finančni obliki: 2.000 € na 100 m ceste. V tem dokumentu ki ga objavljam, pa so bile po sklepu KS Dramlje iz leta 2011 (kot posledica upravičenih pritiskov vaščanov sp. Slemen) dodani še sofinancerski deleži za mulde, ter nekaj sto evrov za JP oz. glede na širino ceste.

No kljub temu je treba vedeti, da ob trenutno veljavnih cenah na področju gradnje cest ne dosegamo 1/3 deleža KS kot je bilo to v letu 2008 in prej, poleg tega se predvideva v letošnjem letu bistvena podražitev asfaltov, po nekaterih ocenah tudi do 30% (upam da se motijo), delno zaradi podražitev osnovne surovine, torej nafte in delno zaradi tega ker z propadom gradbenih podjetij nimamo več uustrezne konkurence. 100 metrov ceste sedaj stane od 9 do 10 tisoč evrov, oz v povprečju ca. 2.500 evrov več. Povedano še malo drugače, krajani "moramo" v sedanjem kriznem času prispevati še več denarja za modernizacije cest, najmanj 20% več kot nas je to stalo v letih debelih krav. V februarju 2012 sem v argumentiranem dopisu svetnikom, na to nazorno opozoril in predlagal zvišanje na okrog 3 tisoč evrov, žal pa svetniki tega niso podprli; še več sploh se niso na seji vključili v razpravo, namesto njih je "odgovor" pripravil občinski uslužbenec.

Verjetno bi zadeva bolj spadala v sosednjo rubirko "graje", pa sem se naposled odločil, da spodbudim vas spoštovani sokrajani, da malo "potipate" svoje izvoljene predstavnike, kaj sploh počnejo v smislu zastopanja vaših interesov. Oni bi morali vestno zasledovati gibanje cen in temu primerno sproti predlagati in uveljaviti tudi povišanje sofinanciranja KS, se mogoče motim, da je temu tako. Če kdo želi, mu lahko po mejlu pošljem mojo takratno pobudo, kjer je problem zelo jasno razčlenjen (pišite mi na primoz.laubic@gmail.com).




Izsek iz časopisa KS Dramlje (Krajevni informator št.4, december 2008) v katerem je predstavljen sklep sveta KS, ki je merilo sofinanciranja pretvoril v znesek 2.000 € /100 m ceste (glej rdeči okvir). V spodnji razpredelnici pa vidimo primere nekaterih realiziranih cest, še po merilu sof. KS v znesku 1/3 vrednosti celotne investicije. Razpredelnica tudi pokaže, da je 100 metrov ceste v povprečju stalo 4.000 evrov tam kjer so pripravo podlage pretežno izvajali z lastnim delom in tudi mehanizacijo. V primerih ko je večino del opravil izvajalec, pa je cena 100 metrov precej večja, pri ČN je dosegla 8 tisoč na 100 metrov, pri cesti NC Jazbine pa 5.300 na 100 metrov. Povprečne cene, za kompletno izvedbo ceste (podlaga + asfaltiranje) pa je bila kot sem že navedel med 6 in 7 tisoč evri, lahko tudi več, če so bile kakšne posebnosti, recimo urejanje odvodavanja (mulde, drenaže, vtočni jaški...) in podobno.

Z lastnim delom, se zmanjša višina plačanih storitev, razlika v plačilu pa ostaja, le s to razliko, da danes ta znaša za uporabnike precej več kot v letih okrog l. 2008. To navajam zato, ker so mi enkrat na KS "pojasnjevali" prav to; da je povprečna cena na 100 m ceste manjša, ker ljudje sami delajo in je zato merilo ustrezno. Če preberemo prvi stavek tega odstavka, nam je lahko jasno, da je to za lase privlečeno in ni nobeno dejstvo, pač pa le prozoren poskus zavajanja. Treba je tudi dodati, da povsod nimajo te možnosti, da sami naredijo recimo podlago, ker nimajo ustrezne mehanizacije. Težko je kaj takega narediti tudi pri daljših cestnih odsekih.

Bi pa ob tem izpostavil vprašanje, zakaj zaboga KS potem takem skoraj vsako leto povečuje določene cene; recimo za zimsko službo ali grobnine? Takrat slišimo, da so se stroški povečali, da je nafta dražja. Ko nanese beseda na to famozno ceswtno merilo, pa povedo "da ni denarja", kar seveda ni res, ker proračun KS ni bistveno zmanjšan tudi v tem kriznem času, za ponazoritev v letu 2007 je znašal 80 tisoč evrov v tem letu (2013) pa znaša 103 tisočake (brez predvidenega zneska vplačil krajanov) ?. Torej proračun sledi rasti cen storitev, tisto kar je na plečih krajanov pa le strmo narašča, še posebej pri opisanem primeru, kjer KS očitno ne sledi lastnim ravnanjem pri višanju cen na nekaterih drugih podorčjih. Na nek način ne čudi dejstvo, da novih projektov skoraj ni več; gradbeni odbori se kar po vrsti soočajo z nezagotavljanju sredstev - "drugorazredni" državljani takega bremena ne zmoremo; predstavniki ljudstva zbudite se iz dremeža !
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    FORUM KS DRAMLJE Seznam forumov -> PREDLOGI Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu

MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.